Növények oltása - fehér ringló szilva

ringlo3.jpgA magról minőséget elv szintén magyar találmány, Moray Pál nevéhez fűződik.  Így van egy csodálatos alma és egy szilvafám, valamint egy a madár hozta tüskétlen szedrem, ami több héttel megelőzi érésben a bolti változatot. De néha az oltással is kell foglalkoznunk, mivel a gyári fa csak senyved. Valószínűleg gyökérképzési gondjaik vannak, elkényelmesedtek a faiskola puha talajában. A kertünkben kelt magoncot válasszuk saját kelési helyén oltóalanyként. Az már biztosan jelessel végezte a gyökérépítési tanfolyamot. 

ringlo2.jpgA fehér ringló oltás  aktuális, lévén az iskolázott egyszer termett és feladta, de még nem vágom ki.  A két korábbi is termet egy párat és meghót. Nem boncoltam föl,  de a mirabolán nálunk nem jó alany, mert gyökér evők garázdálkodnak benne. Ezt megunva több besztercei sarjba is oltottam fehér ringlót. A bemutató példa egy járda mellett kikelt egyed életét mutatja be.

A tavaszi ültetés adja az oltóvesszőket. A gyári fa visszametszése ültetési feladat, de egy nagy ötletet is hordoz nyersz egy pár jó minőségű oltóvesszőt.  Én csak becsomagolom nedves újságpapírba és árnyékos helyen két ásó föld rá, úgy hogy 1/3 része kint legyen, vár az oltási időre. Egy albumban pár sikeres szaporítási kísérletem :)

ringlo1.jpgMivel hely nem volt, átültetni nem akartam, így sövényfává igyekszem nevelni. A beton alatti rész adja neki a kellő nedvességet. Öt év alatt ekkorára növekedett, de még lesz rajta egy pár szint :)