Felső pakoló szekrény

Jobb nevet nem találtam rá, de nem is a név a fontos. Sok lakásban vannak kis átjárók, ahol az ajtómagasság fölött egy igen hasznos rakodóteret alakíthatunk ki. tarolo1.jpgA kép nem a legjobb, de bemutatja a megoldást

Első lépésben kialakítottam egy álmennyezetet. Ennek menete a következő:

  • Két szögvas felfúrása 4-4 facsavarral az oldalfalakra.
  • Ezután kimértem a beleillő bútorlap méretet.
  • Bútorlap élfóliázás, majd felrakás.

Ezután érdemes csak az ajtókeret és az ajtók kialakításával foglalkozni. Ezt jól lehet követni a következő képen.

tarolo2.jpg

Ezután elkészítettem az ajtókeretet, amit az oldalfalakhoz két-két facsavarral lesz rögzítve. A tiplik furatát célszerű a próbák során elkészíteni. Így festés után már csak csavarozni kell.  A zsanérhely kialakítás az ajtón rutint igénylő feladat, ezért  ajtókat egy barátom fúrta ki és rá is illesztette a keretre. Az ajtót úgy kell mérni és illeszteni, hogy eltakarja az álmennyezet és keret illesztését. A keret alsó oldalát több helyen össze kell csavarozni az álmennyezettel az ajtókeret felől, csak ki ne jöjjön az alsó oldalon.

Részletes rajz és darabjegyzék nem lesz, mivel minden lakás más. A beépítés befoglaló méretei 90 cm széles, 110 cm mély és 60 cm magas.

Nekem már nem is maradt más, mint készre szerelni. És lett egy rakodóhely a ritkán használt dolgaink számára.